Wizja szkoły

Drukuj

Edukacja w naszej szkole prowadzić ma do aktywności na zasadzie demokratycznego uczestnictwa w społeczeństwie uczącym się i informacyjnym. Konieczne staje się stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju młodego pokolenia i przygotowanie go do rozwiązywania problemów, jakie będzie stawiała przed nim nowa rzeczywistość współczesnego świata, a zwłaszcza zjednoczonej Europy. Ponieważ jednak funkcjonowanie każdej instytucji to ciągłe zmiany będące drogą rozwoju, wykreowana wizja szkoły musi być elastyczna. Winna ona odzwierciedlać nasze marzenia, jednocześnie zaś odpowiadać na potrzeby uczniów i społeczeństwa. Winna odpowiadać na pytanie jak będziemy wyglądali my sami, nasz uczeń, nasza szkoła.

Pragniemy, aby myśl Seneki "Najmniej działa się tym, co się mówi, więcej tym, co się robi, a najwięcej tym, kim się jest" była aktualna w naszej szkole.

Nauczyciel Szkoły Podstawowej Nr 82 im. św. Jadwigi królowej Polski powinien więc posiadać następujące cechy:

Powinien on być przewodnikiem na drodze wspierania uczniów - wychowanków w ich wielostronnym rozwoju. Dążymy do tego, aby nauczyciel w naszej szkole był konsultantem   i doradcą w procesie samokształcenia ucznia. Był twórcą, koordynatorem, wychowawcą, ogniwem łączącym szkołę i środowisko. Najważniejszą wartość dla nauczyciela stanowić ma dobro dziecka, odpowiedzialność za jego rozwój i przygotowanie do podejmowania decyzji oraz znajdowania sensu życia. 

Wizja szkoły ma prowadzić do tego, aby wychowanek Szkoły Podstawowej nr 82 im. św. Jadwigi królowej Polski mógł powiedzieć o sobie:

Musimy doprowadzić do sytuacji, kiedy wszechstronny, zbiorowy wysiłek wszystkich uczestników procesu edukacyjnego (uczniów, nauczycieli, dyrekcji, całego personelu szkoły, rodziców, społeczności lokalnej) będzie zorientowany na ustawiczne doskonalenie szkoły we wszystkich jej obszarach działania.

Wierzymy, że :

Gdy wszystkie te elementy staną się stałym czynnikiem procesu edukacyjnego to możemy powiedzieć, że jesteśmy na właściwej drodze do realizacji naszej wizji szkoły i jej stałego rozwoju.